regeneracja skóry po opalaniu
Skóra

Sucha skóra po opalaniu – jak ją zregenerować?

Promienie słoneczne, choć tak przyjemne i dodające energii, mogą mieć negatywny wpływ na kondycję naszej skóry. Jeżeli przesadziliśmy z opalaniem lub nie używaliśmy kremu z odpowiednio wysokim filtrem, naraziliśmy ciało…

Promienie słoneczne, choć tak przyjemne i dodające energii, mogą mieć negatywny wpływ na kondycję naszej skóry. Jeżeli przesadziliśmy z opalaniem lub nie używaliśmy kremu z odpowiednio wysokim filtrem, naraziliśmy ciało na oparzenia słoneczne, a także przesuszenie. Jak zregenerować skórę po opalaniu, właściwie ją odżywić i nawilżyć? Spróbujemy odpowiedzieć na te pytania w poniższym tekście.




Dbaj o skórę już podczas opalania

Jeżeli kąpiele słoneczne dały się we znaki Twojej skórze, nie pozwól na to, aby pogłębiać jej kiepski stan. Pierwszym i najważniejszym krokiem będzie chronienie jej przed nadmiernym wysuszeniem. Jeżeli wciąż wystawiać będziesz ją na działanie promieni słonecznych, zaopatrz się w krem z wysokim filtrem oraz dobry balsam po opalaniu, który będzie miał działanie regenerujące i nawilżające.

Dokładny peeling ciała

Zanim rozpoczniesz serię zabiegów regenerujących ciało, warto poddać je odpowiedniemu złuszczeniu. Dobrze wykonany peeling usunie martwy, być może nawet spalony naskórek i odsłoni zdrowszą skórę w lepszej kondycji. Wtedy jest ona przygotowania na przyjęcie składników odżywczych zawartych w kosmetykach, jakimi ją potraktujemy.

Odpowiednie nawilżenie

Jeżeli nie udało Ci się zadbać o skórę podczas kąpieli słonecznych, o jej odpowiednie odżywienie zatroszcz się tuż po powrocie do domu. W tym celu polecamy szczególnie kremy z dużą dawką witaminy A, C, E, B2, wyciągu z aloesu i glicerolu. Jeżeli wolisz kosmetyki naturalne, dobrym wyborem będzie masło kakaowe, masło shea, olejek jojoba, oliwa z oliwek i olej rycynowy. Nie zapomnij również o odpowiednich specyfikach do kąpieli. Odstaw mydła, które dodatkowo wysuszają skórę. Wybierz delikatne żele nawilżające o dobrym składzie.

Regenerująca dieta

Oprócz właściwej pielęgnacji zewnętrznej, zadbaj i o tę wewnętrzną. Pij dużo wody, aby nawilżyć ciało od środka. Zmień również swoją dietę. W okresie powakacyjnej regeneracji warto jeść więcej produktów bogatych w witaminę E. Są to między innymi produkty zbożowe, warzywa strączkowe i warzywa zielone. W Twojej diecie nie powinno zabraknąć również witaminy A. Znajdziesz ją w żółtkach jaj, wątróbce, mleku maśle oraz rybach morskich. Codzienne posiłki wzbogać także o witaminę F. W tym celu warto postawić na awokado, oleje roślinne, tran i kiełki zbóż.

Jeżeli oprócz regeneracji skóry zależy Ci również na utrzymaniu opalenizny przez jak najdłuższy czas, jedz warzywa bogate w beta-karoten – marchewki, natkę pietruszki, jarmuż, szpinak, botwinę, szczypiorek, czerwoną paprykę, koperek, morele i melony.

Na naszym blogu przeczytasz również o tym, jak zregenerować suche włosy po opalaniu.

Opublikowano: 22/08/17

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *