co jeść aby mieć zdrowe włosy
Włosy

Dieta w trosce o zdrowe włosy

Właściwa i skuteczna pielęgnacja włosów powinna odbywać się nie tylko od zewnątrz, ale i od wewnątrz. Kiedy już zatem wrócisz z drogerii z naręczem najlepszych kosmetyków, zastanów się również nad…

Właściwa i skuteczna pielęgnacja włosów powinna odbywać się nie tylko od zewnątrz, ale i od wewnątrz. Kiedy już zatem wrócisz z drogerii z naręczem najlepszych kosmetyków, zastanów się również nad odpowiednimi zakupami spożywczymi. Powiedzenie, że jesteś tym, co jesz i w tym wypadku nie jest bezzasadne. Stan naszych włosów zależy bowiem w dużej mierze nie tylko od tego, jak traktujemy je na co dzień, ale i od diety, jakiej przestrzegamy. Jesteś gotowa na zmianę nawyków?



Piękne włosy – jakich produktów unikać?

Jeżeli chcesz, aby Twoje włosy, skóra i paznokcie wyglądały ładnie, a organizm funkcjonował prawidłowo, pora zrezygnować z fast foodów oraz wysoko przetworzonej żywności. Ogranicz również używki takie jak mocna, czarna herbata, kawa czy alkohol. Twoim wrogiem będą także cukry proste zawarte w słodyczach oraz tłuszcze zwierzęce. Nie namawiamy Cię wprawdzie na restrykcyjną dietę, ale z pewnością warto zadbać o to, co znajduje się codziennie na naszym talerzu.

Witaminy i minerały dla mocnych i zdrowych włosów

Na co wpływają poszczególne witaminy i minerały i których warto sobie dostarczać w prawidłowej diecie? Witamina E rozszerza naczynia krwionośne, które pomagają odżywić włosy i chronić je przed uszkodzeniami. Witamina A odbudowuje komórki i keratynę, a wraz z witaminą C jest niezbędna przy wspomaganiu produkcji sebum. Nie powinniśmy również zapominać o cynku. Jego niedobór prowadzi do nadmiernego wypadania włosów. Mocne zdrowe włosy uzyskamy ponadto, spożywając produkty bogate w witaminę D, witaminy z grupy B, żelazo i krzem.

Jakie produkty wprowadzić do diety?

Skoro już wiesz, z jakich produktów powinnaś zrezygnować, pora na te, które należy wprowadzić na stałe do domowego menu:

  • Witamina D – znajdziesz ją w serze żółtym, żółtkach jaj, mleku, wątróbce i rybach morskich, ciężko dostarczyć ją sobie jednak jedynie z diety, polecana jest zatem odpowiednia suplementacja
  • Witamina C – zawierają ją między innymi cytrusy, żurawina, papryka i kapusta kiszona
  • Witamina A – dostarczysz jej sobie, spożywając podroby, tłuste ryby, masło, jaja, morele, śliwki, a także warzywa takie jak: szpinak, pomidory, natka pietruszki, marchew i groszek
  • Witaminy z grupy B – ich bogactwem pochwalić mogą się orzechy, sezam, pestki dyni, nasiona roślin strączkowych, podroby, drób, produkty pełnoziarniste i suszone owoce
  • Żelazo – znajduje się między innymi w soczewicy, szpinaku, podrobach, rybach, drobiu, jajach i suszonych morelach
  • Krzem – znajdziemy go w pokrzywie, otrębach, chlebie razowym i skrzypie polnym
  • Cynk – jego porcję zjemy wraz z wątróbką cielęcą, ostrygami, nasionami dyni, arbuzem, ziarnami sezamu, kiełkami pszenicy i gorzką czekoladą
  • Opublikowano: 03/08/17

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *