skuteczna dieta na wzmocnienie włosów
PaznokcieWłosy

Dieta na wzmocnienie włosów oraz paznokci

Znasz przysłowie ”jesteś tym co jesz”? Wbrew pozorom jest w tym sporo prawdy. Czujesz, że Twoja fryzura przeżywa gorszy okres, a pięknie wykonany manicure nie naprawił płytki paznokciowej?  Jak powinna…

Znasz przysłowie ”jesteś tym co jesz”? Wbrew pozorom jest w tym sporo prawdy. Czujesz, że Twoja fryzura przeżywa gorszy okres, a pięknie wykonany manicure nie naprawił płytki paznokciowej?  Jak powinna wyglądać dobrze dobrana dieta na wzmocnienie włosów oraz paznokci? Dowiedz się tego z naszego artykułu. Poznaj sprawdzone metody oraz przepisy. Zapraszamy!

• Witaminy dla włosów i paznokci
• Dbaj o paznokcie od wewnątrz!
• Zdrowe kosmyki!
• Dieta na wzmocnienie włosów i paznokci – podsumowanie

Witaminy dla włosów i paznokci

Składniki odżywcze, które wpływają na kondycję naszych paznokci oraz włosów to przede wszystkim:

  • witaminy A i E
  • witaminy z grupy B
  • białko.

Niedobór wyżej wymienionych elementów sprawia, że nasze kosmyki stają się przesuszone, łamliwe i matowe, a paznokcie po prostu łamią się, pojawiają się na nich przebarwienie i są znacznie osłabione. Negatywny wpływ na ich stan ma również żywność wysoko przewożona i potrawy smażone. Wpływ toksyn na włosy oraz paznokcie jest bardzo niekorzystny. Aby cieszyć się pięknym manicure i bujną fryzurą, należy spożywać produkty zawierające cynk, wapń, krzem oraz miedź. Produkty bogate w te składniki mineralne to: migdały, orzechy, pestki roślin.

Dbaj o paznokcie od wewnątrz!

Z wielu artykułów, reklam wiemy, że należy dbać o dietę bogatą w wapń w przypadku dzieci. Ten składnik jest odpowiedzialny również za stan naszych paznokci. Jego prawidłowa ilość w organizmie pozwala cieszyć się mocnymi, niełamliwymi pazurkami. Twoje są jednak kruche i łamliwe? Wzbogać swoją codzienną dietę o nabiał oraz ryby. Płytkę utrwala również żelazo zawarte w suszonych osach i zielonych warzywach. Żelazo przyswajamy dzięki witaminie C.

Zdrowe kosmyki!

Objawem tego, że nasz dieta jest niepoprawnie dobrana może być właśnie kondycja naszych włosów. Wyraźnym sygnałem jest ich wypadanie oraz nadmierne się przesuszanie. Niezdrowo wyglądają również matowe kosmyki. Nie bagatelizuj tych objawów. Możliwe, że Twój organizm potrzebuje dodatkowej dawki krzemu, który zapobiega łamliwości oraz rozdwajaniu się końcówek. W tym przypadku wzbogać jadłospis o ziarna zbóż, warzywa oraz owoce morza. Zadaniem magnezu jest nadanie fryzurze elastyczność i ogólne jej wzmocnienie– ten składnik występuje w orzechach, warzywach strączkowych, a także w kaszach.

Dieta na wzmocnienie włosów i paznokci – podsumowanie

Jak Wam się wydaje, czy utrzymanie diety na wzmocnienie włosów i paznokci jest trudne? Oczywiście, że nie! Należy się jedynie zdrowo odżywiać i słuchać swojego organizmu. Daje on wyraźne sygnały, kiedy brakuje mu konkretnych witamin i innych mikroelementów. Po co suplementować na przykład wapń czy żelazo, jeśli wystarczy urozmaici menu o warzywa lub inne zdrowe produkty? Twoje posiłki nie muszą być monotonne, staraj się je urozmaicać o nowe cenne składniki.

Szybkim sposobem na dostarczenie wielu cennych składników są z pewnością koktajle warzywno-owocowe, wzbogacone o owoce owsianki, a także zrównoważone obiady na bazie ryb i cudowne, kolorowe sałatki.

Opublikowano: 31/01/18

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *